Heeft u een specifieke doelgroep en wilt u deze optimaal bereiken en bedienen via beeld? Maak dan gebruik van digital signage, oftewel schermen om uw informatie mee te tonen. 

Hieronder leest u hoe dit precies werkt en hoe u met deze technologie uw voordeel kunt doen. Ten slotte gaan we nog in op de functionaliteiten van Philips digital signage, vanwege de pioniersrol die dit bedrijf heeft op dit gebied.

Wat is digital signage precies?

Digital signage is een moeilijk woord voor beeldcommunicatie en wordt ook wel narrowcasting genoemd. Voorbeelden van narrowcasting vindt u overal in het dagelijks leven: denkt u aan wisselkoersinformatie op schermen, de grote schermen op vliegvelden met informatie over vertrekkende en aankomende vluchten, en natuurlijk schermen met advertenties. 

Narrowcasting op de werkvloer

Maar ook op de werkvloer wordt veel gebruik gemaakt van deze technologie. Werkgevers communiceren zo bijvoorbeeld nuttige bedrijfsinformatie naar hun werknemers, zoals bezettingsroosters die continu worden bijgewerkt. Maar een videowall hoeft niet alleen passief te zijn; tegenwoordig beschikken veel schermen over extra functionaliteiten. Met de passende software zijn er veel interactieve mogelijkheden. Daardoor kunt u informatie en uw boodschap op de juiste manier overbrengen bij de juiste doelgroep. Wilt u bijvoorbeeld uw werknemers motiveren en meer binding laten hebben bij uw bedrijf, dan is een videowall een mooie methode. U kunt zo bijvoorbeeld uw personeel op de hoogte brengen van roosterwijzigingen, verjaardagen of nieuwe ontwikkelingen. De interne communicatie verloopt zo een stuk vlotter, vergeleken bij e-mail of constante fysieke briefings. Dit kan veel winst in efficiëntie opleveren, maar ook uw werknemers tevreden stellen. Die zitten meestal niet te wachten op extra e-mails met een verscheidenheid aan informatie; niet alle informatie is voor iedereen even interessant. Verspreidt u uw boodschap binnen het bedrijf middels een videowall, dan scheelt u dat een hoop tijd in het selecteren van ontvangers of het verwerken van eventuele reacties.  

Wat kan een videowall voor een bedrijf betekenen?

Heeft u een specifieke doelgroep waaraan u een boodschap wilt overbrengen, dan is digital signage wellicht een hele slimme methode. In de publieke ruimte bestaan steeds meer opties om te adverteren of informeren per beeld. Zo ziet u steeds meer van zulke schermen in wachtkamers of in het openbaar vervoer. Of denkt u aan de bedrijfskantine. Vaak brengen mensen een aanzienlijk lange periode door in zo’n ruimte, dus hun oog móet wel af en toe op het scherm vallen. Dit is een groot voordeel ten opzichte van online reclame of informatievoorziening, wat mensen kunnen blokkeren of wegklikken. Ook is narrowcasting vaak een stuk voordeliger dan bijvoorbeeld een spotje op televisie. En ook daar zullen mensen vaak wegzappen, wat bij beeldreclame niet mogelijk is. 

Philips digital signage 

Met de opkomst van deze nieuwe technologie zult u zien dat er steeds meer aanbieders op de markt komen. Goedkoop is echter duurkoop in dit geval, dus wilt u overgaan tot aanschaf van digitale schermen, kiest u dan een A-merk uit. Philips digital signage-schermen zijn wat dat betreft een goede keuze. Zo bieden zij schermen aan met touchscreen-functionaliteit, wat enorm handig kan zijn bij presentaties of andere werkzaamheden waarbij interactiviteit gewenst is. De resolutie van de schermen uit de Philips digital signage-reeks is ongekend haarscherp. Dat maakt het voor uw publiek een stuk gemakkelijker om de aandacht erbij te houden.